1.Πως αλλάζω Εταιρεία ρεύματος ;
Η διαδικασία αλλαγής προμηθευτή είναι πολύ απλή, δεν θα χρειαστεί να αλλάξετε κάτι στο μετρητή του ρεύματος. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να υπογράψετε Σύμβαση Προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας προσκομίζοντας μας τα δικαιολογητικά που θα ζητηθούν για την ενεργοποίηση της παροχής σας.
2. Υπάρχει επιπλέον επιβάρυνση στην αλλαγή προμηθευτή ;
Δεν εφαρμόζεται κανένα τέλος μεταφοράς σε αλλαγή προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας.
3. Πόσο χρόνο θα μου πάρει να αλλάξω εταιρεία ;
Απο μέρους σας , καθόλου. Η διαδικασία της αλλαγής είναι αυτόματη και την αναλαμβάνουμε πλήρως με μόνη προϋπόθεση την υπογεγραμμένη σύμβαση προμήθειας και τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Επειδή ωστόσο η αίτηση σας καταλήγει στον Διαχειριστή του Δικτύου Διανομής (ΔΕΔΔΗΕ) για την ενεργοποίηση σας σε εμάς, απαιτείται περίπου μια εβδομάδα από την ημέρα υπογραφής και εξαρτάται από τις εκάστοτε διαδικασίες του δικτύου.
4. Αν αλλάξω εταιρεία, κατά την διάρκεια της αλλαγής, θα μείνω χωρίς ρεύμα ;
Όχι. Η εγκατάσταση σας δεν μένει ούτε λεπτό χωρίς ρεύμα. Η αλλαγή είναι καθαρά τιμολογιακή και η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας είναι εγγυημένη από τον Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) ανεξαρτήτως προμηθευτή.
5. Καλύπτετε όλη την Ελλάδα;
Η Protergia προσφέρει τις υπηρεσίες της και προμηθεύει με ηλεκτρική ενέργεια όλες τις διασυνδεδεμένες με το εθνικό δίκτυο ηλεκτροδότησης περιοχές.
6. Τι γίνεται με την εγγύηση που έχω δώσει στην εταιρεία μου ;
Η εγγύηση επιστρέφεται από τον τωρινό προμηθευτή σας με συμψηφισμό στον τελευταίο λογαριασμό του που αναφέρεται ως τελικός.
7. Κάθε πότε έρχεται λογαριασμός ;
Ο λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος της Protergia εκδίδεται κάθε μήνα. Ανάλογα με το είδος του λογαριασμού χαρακτηρίζεται ως ΕΝΑΝΤΙ -> Βάσει εκτιμώμενης κατανάλωσης , ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟΣ -> Βάσει πιστοποιημένης καταμέτρησης από τον ΔΕΔΔΗΕ , ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟΣ – ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΝΔΕΙΞΗΣ -> Βάσει της «Καταχώρησης ένδειξης μετρητή» της οποίας ο καταναλωτής έχει την δυνατότητα να παρέχει στην εταιρεία.
8. Κάθε πότε έρχεται εκκαθαριστικός λογαριασμός ;
Ο πιστοποιημένος από τον ΔΕΔΔΗΕ εκκαθαριστικός λογαριασμός στην Ελλάδα εκδίδεται , αναλόγως την κατηγορία καταναλωτή , ανά τετραμηνία. Συγκεκριμένα , ο ΔΕΔΔΗΕ εφαρμόζει κατά κανόνα καταμέτρηση ανά 4 μηνο στους καταναλωτές μικρής ισχύος Χαμηλής Τάσης και μηνιαία καταμέτρηση στους καταναλωτές Μέσης και Χαμηλής Τάσης με ισχύ μεγαλύτερη των 35 kVA.Στην περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο η καταμέτρηση γίνει σε χρονικό διάστημα μεγαλύτερο ή μικρότερο του τετραμήνου, τότε για την τιμολόγηση των καταναλώσεων εφαρμόζεται ο συντελεστής αναγωγής ημερών (αριθμός πραγματικών ημερών κατανάλωσης / 120 ημέρες).
Ενδεικτικά, αναφέρουμε πως η συχνότητα καταμέτρησης των ηλεκτρικών εταιρειών στην Ευρώπη ποικίλει. Για παράδειγμα, η γαλλική εταιρεία EDF καταμετρά κάθε 6 μήνες, η βελγική SPE, η νορβηγική Hafslund και η σουηδική EON καταμετρούν κάθε 12 μήνες, η σκωτική Scotish Power κάθε 24 μήνες και η ολλανδική NUON κάθε 36 μήνες.
9. Μπορώ να έχω εκκαθαριστικό κάθε μήνα;
Φυσικά. Η Protergia σας παρέχει την δυνατότητα να δώσετε την ένδειξη της παροχής σας ώστε να βγεί εκκαθαριστικός λογαριασμός βάσει των μετρήσεων σας ανεξαρτήτως της προγραμματιζόμενης από το δίκτυο πιστοποιημένης εκκαθάρισης επιμερίζοντας έτσι την πραγματική σας κατανάλωση στους μηνιαίους μας λογαριασμούς.
10. Μπορεί ο λογαριασμός να έρχεται ηλεκτρονικά;
Ναι. Μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση στα στοιχεία του λογαριασμού σας μέσα από την χρήση της εφαρμογής «myprotergia» η οποία είναι διαθέσιμη τόσο σε κινητές συσκευές όσο και από την ιστοσελίδα της Protergia πατώντας Εδώ.
11. Ποιες χρεώσεις θα περιέχει ο λογαριασμός μου;
Στον λογαριασμό σας θα δείτε στο ανταγωνιστικό σκέλος την χρέωση προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας που αποτελείται από την τιμή του ρεύματος σας σε μέτρηση Kwh καθώς και , αναλόγως του προγράμματος που θα έχετε ενεργοποιήσει στην εταιρεία, την χρέωση παγίου. Οι χρεώσεις για τους λογαριασμούς προσαυξήσεων (ΛΠ2, ΛΠ3), οι χρεώσεις για τις απώλειες του ελληνικού δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, η χρέωση βάσει μεσοσταθμικού μεταβλητού κόστους θερμικών συμβατικών σταθμών (Χρέωση Ειδικού Λογαριασμού άρθρου 143 Ν.4001/2011) και τα κόστη Μεταβατικού Μηχανισμού Διασφάλισης Επαρκούς Ισχύος (ΜΜΔΕΙ), όπως αυτά ορίζονται στον Κώδικα Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας (απόφαση ΡΑΕ 56/2012, ΦΕΚ Β 104/2012), και καθορίζονται με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία.
12. Οι "υπόλοιπες"χρεώσεις θα υπάρχουν και σε εσάς;
Αν εννοείτε τις χρεώσεις υπέρ τρίτων , Ναι. Στο λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος, εκτός από τις ανταγωνιστικές χρεώσεις, περιλαμβάνονται οι ρυθμιζόμενες χρεώσεις, καθώς και οι αναλογούντες φόροι και τέλη που επιβάλλονται σε όλους τους καταναλωτές, ανεξαρτήτως της εταιρείας που έχουν επιλέξει, συνεισπράττονται με τους λογαριασμούς κατανάλωσης και αποδίδονται στο κράτος.
13. Τι είναι οι Ρυθμιζόμενες χρεώσεις;
Είναι οι χρεώσεις που εφαρμόζονται σε όλους τους πελάτες που κάνουν χρήση του Εθνικού Ηλεκτρικού Συστήματος, ανεξαρτήτως του προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας που έχουν επιλέξει. Μέσα από αυτές ουσιαστικά πληρώνουμε την συνδρομή μας στην χρήση του κρατικού δικτύου ( ΑΔΜΗΕ - ΔΕΔΔΗΕ ) καθώς και την συντήρηση και την κάλυψη του από τυχόν βλάβες.
14. Τι είναι οι Λοιπές Χρεώσεις;
Οι παρακάτω χρεώσεις επιβάλλονται σε όλους τους καταναλωτές, ανεξαρτήτως του προμηθευτή που έχουν επιλέξει, συνεισπράττονται με τους λογαριασμούς κατανάλωσης και αποδίδονται στο κράτος: (α) Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης - ΕΦΚ (Ν. 2960/01). Ο ΕΦΚ χρεώνεται μόνο στους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς , υπολογίζεται επί της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και υπόκειται σε ΦΠΑ (β) Ειδικό τέλος 5‰ - ΔΕΤΕ (Ν. 2093/1992). Το ΔΕΤΕ χρεώνεται μόνο στους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς, υπολογίζεται επί της αξίας του καταναλισκόμενου ρεύματος προσαυξημένης με τη χρέωση του ΕΦΚ. Δεν υπόκειται σε χρέωση ΦΠΑ. (γ) Δημοτικά Τέλη –Δημοτικοί Φόροι – Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (Ν. 25/1975, Ν. 2130/1993). Η χρέωση των δημοτικών τελών (ΔΤ) του δημοτικού φόρου (ΔΦ) και του τέλους ακίνητης περιουσίας (ΤΑΠ) χρεώνονται στους έναντι και εκκαθαριστικούς λογαριασμούς και υπολογίζονται σύμφωνα με τα τετραγωνικά μέτρα του ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου. (δ) ΕΡΤ (ΦΕΚ 44A/ 29.04.2015).
15. Εφαρμόζεται επιπλέον επιβάρυνση για έντυπη έκδοση λογαριασμού;
Όχι. Η πολιτική επιπλέον χρέωσης έντυπων λογαριασμών εφαρμόζεται από την ΔΕΗ με κόστος 1 € ανά λογαριασμό. Πληροφορίες σχετικά με αυτό μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ.
16. Τι είναι η Οριακή Τιμή Συστήματος (ΟΤΣ) ;
Στις συμβάσεις με τους εναλλακτικούς παρόχους μπορεί να διαβάσετε για την Οριακή Τιμή Συστήματος (ΟΤΣ). Η ΟΤΣ αναφέρεται στην τιμή χονδρικής στην οποία οι πάροχοι αγοράζουν το ρεύμα. Αν η ΟΤΣ ξεπεράσει το πάνω όριο μιας ουδέτερης ζώνης τιμών που καθορίζεται στη σύμβαση, ο πάροχος επιβαρύνει τον καταναλωτή, ενώ αν είναι μικρότερη από το κάτω όριο, ο πάροχος πιστώνει τον καταναλωτή. Για παράδειγμα, αν ο πάροχος έχει ΟΤΣ μεταξύ 45-55 €/MWh και η μέση τιμή τριμήνου για αγορά ενέργειας είναι 59 €/MWh τότε θα έχετε επιπλέον χρέωση 59-55= 4€/MWh για την κατανάλωση σας. Οπότε αν έχετε κατανάλωση τετραμήνου 1.200 KWh (1,2 MWh) τότε η επιπλέον χρέωση που θα κληθείτε να πληρώσετε είναι 4€ Χ 1,2 MWh=4,8€ για αυτό το τετράμηνο.
17. Μπορώ να παρακολουθήσω από κάπου τις αλλαγές στην Οριακή Τιμή Συστήματος (ΟΤΣ) ;
Οποιοσδήποτε καταναλωτής μπορεί να παρακολουθεί τις διακυμάνσεις της ΟΤΣ από την ιστοσελίδα του ΑΔΜΗΕ.
18. Σε περίπτωση διακοπής του ρεύματος που πρέπει να να απευθυνθώ;
Για προγραμματισμένες ή έκτακτες διακοπές ρεύματος μπορείτε ανεξαρτήτως εταιρείας όπου σας κοστολογεί να απευθύνεστε στην εξυπηρέτηση πελατών του ΔΕΔΔΗΕ πατώντας Εδώ. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα ενδεικνυόμενα από το δίκτυο βήματα που πρέπει να τηρηθούν μπορείτε να ενημερωθείτε πατώντας Εδώ.
19. Τηλέφωνα Βλαβών ΔΕΔΔΗΕ:
Κέντρα Βλαβών Αττικής : Αθηνών 10503 , Πειραιώς 10504 , Περιστερίου 10505 , Μεσογείων 10506, Ελευσίνας 10507, Φιλοθέης - Κηφισιάς 10508, Καλλιθέας 10509.
Κέντρα Βλαβών Θεσσαλονίκης : Δυτ. Θεσσαλονίκης 10501, Κέντρο Θεσσαλονίκης 10502, Ανατ. Θεσσαλονίκης 10503.
Κέντρα Βλαβών Περιφέρειας Τηλέφωνα βλαβών της επαρχίας στο πλαίσιο κάθε Νομού για κλήση μόνο από σταθερό τηλέφωνο ΟΤΕ 1050.
Τηλέφωνα βλαβών της επαρχίας για κλήση από σταθερό ή από κινητό τηλέφωνο όλων των παρόχων βρείτε το τηλέφωνο της περιοχής σας εδώ.
20. Τι είναι ο προμηθευτής Τελευταίου Καταφυγίου ;
Ο Προμηθευτής Τελευταίου Καταφυγίου, υποχρεούται να προμηθεύει πελάτες οι οποίοι δεν εκπροσωπούνται από προμηθευτή, λόγω υπαιτιότητας του μέχρι πρότινος προμηθευτή τους ή εξαιτίας γεγονότων που εμπίπτουν στη σφαίρα επιρροής του μέχρι πρότινος προμηθευτή τους. Ως Προμηθευτής Τελευταίου Καταφυγίου ορίζεται, με απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), ο Προμηθευτής με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς ανά κατηγορία πελατών (σήμερα η ΔΕΗ). Η μετάπτωση στην υπηρεσία τελευταίου καταφυγίου πραγματοποιείται αυτόματα για τον πελάτη.
21. Τι είναι ο Προμηθευτής Καθολικής Υπηρεσίας ;
Ο Προμηθευτής Καθολικής Υπηρεσίας, υποχρεούται να προμηθεύει μικρούς πελάτες σε όλη την ελληνική επικράτεια, εφόσον συντρέχει μία από τις ακόλουθες περιπτώσεις: α. οι ως άνω υποψήφιοι πελάτες έχουν αδρανήσει σχετικά με το δικαίωμα ελεύθερης επιλογής προμηθευτή.
β. οι ως άνω υποψήφιοι πελάτες αδυνατούν να βρουν προμηθευτή στην απελευθερωμένη αγορά με βάση τους υφιστάμενους εμπορικούς όρους. Η μετάπτωση στην υπηρεσία καθολικής υπηρεσίας πραγματοποιείται αυτόματα για τον πελάτη.